پشتیبانی پایاسیر

در صورت نیاز به پشتیبانی با ما در تماس باشید.

تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۸۸۶۸ - ۰۹۱۳۶۴۱۹۰۳۰

ساعت پاسخگویی مرکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور ( پایاسیر) 9 الی 22

 

عمارت عالی قاپو ، اصفهان , اصفهان

  • عمارت عالی قاپو

عالی قاپو اولین بنای ساخته شده در ضلع غربی میدان بر روی پی کاخی از دوره تیموری است، عالی قاپو  به معنی درب عالی می باشد  که 38  متر  ارتفاع  و حدود 7 متر پیش آمدگی در میدان دارد که این پیش آمدگی برای ایجاد میدان دید وسیع تر برای پادشاه و درباریان جهت مشاهده مراسم متعدد برگزار شده در میدان می باشد . این بنا در ابتدا به صورت 2 طبقه ساخته شد و سپس به 4 طبقه تبدیل گردید. ایوان چوبی ستون دار در این مرحله به آن اضافه و در پی آن طبقه 5 ساخته شد . از ویژگی های این بنا آن است که به هر نمای بیرونی آن نگاه کنیم تعداد طبقات متفاوت است،نمای شرقی 2 طبقه،نمای غربی 5 طبقه که از طریق راه پله ویژه ملاقات های شاهانه 7 طبقه نشان می دهد. این کاخ 52 اتاق متعدد با پلان و تزئینات متفاوت دارد.

آنچه عالی قاپو را در فهرست آثار با شکوه و بسیار نفیس اصفهان قرار داده است اثر هنرمند معروف عصر صفوی رضا عباسی یعنی گچبری ها ی آخرین طبقه است که تالار آن به اتاق موسیقی یا اتاق صوت نیز معروف است .

در این قسمت از کاخ شکل انواع جام و صراحی در دیوار تعبیه شده است که این اشکال علاوه بر نمایش زیبایی و خلاقیت و ابتکار هنرمندان گچکار برای این بوده است که انعکاس حاصل از نغمه های نوازندگان به وسیله این اشکال گرفته شود و صداها طبیعی و بدون انعکاس صوت به گوش برسند.

عالی قاپو بزرگترین کاخی است که ممکن است در یک پایتخت وجود داشته باشد . پس می توان گفت که این کاخ در زمان صفویه از بهترین کاخ های دنیا محسوب می شده است.

در نزدیکی این بنای تاریخی و زیبا هتل های عباسی ، سفیر ، پیروزی ، عالی قاپو ، ستاره ، آوین ، جام فیروزه ، ونوس ، سپاهان ، صفوی، زهره، آزادی، طلوع خورشید ، ابن سینا،توریست، سنتی ،قصر،ملک ، کریاس، زنده رود قرار دارد.  


آدرس :

اصفهان -میدان نقش جهان


ساعات بازدید :

9-16


موقعیت بر روی نقشه :

طراحی سایت و پشتیبانی با رایان پرتو
© 2007-2024 - Powered By Sharp Reservation System v3.1.9 , All Right Reserved.