پشتیبانی پایاسیر

در صورت نیاز به پشتیبانی با ما در تماس باشید.

تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۸۸۶۸ - ۰۹۱۳۶۴۱۹۰۳۰

ساعت پاسخگویی مرکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور ( پایاسیر) 9 الی 22

 

  • مسجد امام

مسجد امام اصفهان در ضلع جنوبی میدان نقش جهان  در دوران صفوی به فرمان شاه عباس اول ساخته شده است.

مسجد امام اصفهان یا مسجد شاه که به مسجد جامع عباسی نیز شهرت دارد یکی از مساجد دیدنی و تاریخی میدان نقش جهان اصفهان است که در طی دوران صفوی توسط معمار و شهرساز مشهور دوره صفوی ، استاد علی اکبر اصفهانی با خلاقیت تمام ساخته شده و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به شمار می رود. مسجد امام مربوط به دوره صفوی است و در  جنوب میدان نقش جهان واقع شده است.

ساختمان مسجد امام از لحاظ معماری و کاشی کاری و حجاری و عظمت گنبد و مناره های بلند آن شاهکارهای  قرن یازدهم هجری به شمار می رود . تزئینات کاشی کاری مسجد در زمان جانشینان شاه عباس به تدریج تکمیل شده است، کتیبه سر در اصلی مسجد امام بر روی کاشی کاری به خط ثلث علیرضا عباسی می باشد.

از نکات جالب توجه مسجد امام اصفهان ، انعکاس صوت در مرکز گنبد بزرگ جنوبی آن است. ارتفاع گنبد مسجد پنجاه و دو متر و ارتفاع مناره های داخل آن چهل و هشت متر و ارتفاع مناره های سر در آن در میدان نقش جهان چهل و دو متر است. قطعات بزرگ سنگ های مرمر یکپارچه و سنگاب های نفیس ، از دیدنی های جالب مسجد امام است.

در نزدیکی این بنای تاریخی هتل های زیر قرار دارند :

عباسی ، سفیر ، پیروزی ، آوین ، ستاره ، ونوس ، صفوی ، سپاهان ، عالی قاپو ، جام فیروزه ، آزادی ، زهره ، ابن سینا ، طلوع خورشید ، توریست ، سنتی ، ملک ، قصر ، زنده رود ، کریاس .

 


آدرس :

اصفهان - میدان تقش جهان


ساعات بازدید :

9-16


موقعیت بر روی نقشه :

طراحی سایت و پشتیبانی با رایان پرتو
© 2007-2024 - Powered By Sharp Reservation System v3.1.9 , All Right Reserved.