پشتیبانی پایاسیر

در صورت نیاز به پشتیبانی با ما در تماس باشید.

تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۸۸۶۸ - ۰۹۱۳۶۴۱۹۰۳۰

ساعت پاسخگویی مرکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور ( پایاسیر) 9 الی 22

 

عمارت چهلستون ، اصفهان , اصفهان

  • عمارت چهلستون

ایوان عمارت چهلستون مرکب از دو بخش است یک بخش که بر 18 ستون چوبی ورفیع استوار است چهارستون وسط که بر روی 4 شیر سنگی قرار گرفته و حجاری آن ها به گونه ای است  که دو شیر به سر یک انسان نشان داده می شود . از دهان این 4 شیر آب فوران می کرده و به حوض مرمر تالار می ریخت . قسمت دیگر که کمی مرتفع تر است سر در ورودی تالار راتشکیل می دهد و در بعضی منابع آن را تالار آئینه نامیده اند . این قسمت بر دوستون قرار گرفته و سراسر آن مزین به آئینه کاری وسیع و پر کاری است که در آن آینه های قدی و خشتی به کار رفته اند . سقف تالار از قاب های چوبی و به اشکال مختلف هندسی ساخته شده اند . تصویر قرینه حوض مرمرین وسط ایوان در تزئینات سقف مشاهده می شود . این قرینه سازی شباهت زیادی با ایوان عالی قاپو دارد.

در حال حاضر عمارت چهلستون به صورت باغ موزه ای که سالن مرکزی آن محل نمایش برخی از آثار دوران های مختلف ایران است مورد بازدید جهان گردان خارجی ومیهمانان داخلی قرار می گیرد.

در نزدیکی این عمارت باشکوه تاریخی هتل های عباسی ، سفیر ، پیروزی ، عالی قاپو ، ستاره ، آوین ، جام فیروزه ، ونوس ، سپاهان ، صفوی ، زهره ، آزادی ، طلوع خورشید ، ابن سینا ، توریست ، سنتی ، قصر ، ملک ، کریاس ، زنده رود قرار دارد. 


آدرس :

اصفهان - خیابان سپه


موقعیت بر روی نقشه :

طراحی سایت و پشتیبانی با رایان پرتو
© 2007-2024 - Powered By Sharp Reservation System v3.1.9 , All Right Reserved.