پشتیبانی پایاسیر

در صورت نیاز به پشتیبانی با ما در تماس باشید.

تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۸۸۶۸ - ۰۹۱۳۶۴۱۹۰۳۰

ساعت پاسخگویی مرکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور ( پایاسیر) 9 الی 22

 

کلیسای وانک ، اصفهان , اصفهان

  • کلیسای وانک

کلیسای وانک یا آمنا پرکیچ نام کلیسایی است در محله جلفای اصفهان واقع شده است این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارمنیان اصفهان می باشد و در زمان شاه عباس ساخته شده است . وانک در زبان ارمنی به معنی صومعه است.

درون کلیسای وانک و دیوارهای اطراف ،تمامی از تزئینات نقاشی رنگ و روغن و آب طلا به سبک ایرانی و تصاویری از زندگی حضرت مسیح (ع) مزین شده است . که متاثر از نقاشی ایتالیایی است و بنای عظیم و برج ساعت آن از فاصله دور مشخص است.

موزه کلیسای وانک در سال 1871 در کلیسای وانک ساخته شد. بعد از کتابخانه ، موزه این کلیسا قرار دارد. این مکان محل نگهداری اجناس گران قیمت و نایابی است که در دنیا نظیر آنها وجود ندارد . باید گفت که بیشتر اموال گران قیمت ونایاب به وسیله مردم هدیه شده اند که اهدای این اموال بیشتر برای آن بوده که جایگاه مناسبی برای یادگاری های گذشتگان وجود داشته باشد تا آیندگان بدانند پدرانشان که بودند و چه کردند.

در این مکان از انجیل های زیبایی نگهداری می شوند که یکی از آن انجیل ها کوچکترین انجیل دنیا است که با هفت زبان نوشته شده و هفت گرم وزن دارد و همینطور یک تار مو که به زبان ارمنی نوشته شده و لاک یک لاک پشت غول پیکر.

در نزدیکی کلیسا وانک هتل های جلفا ،خواجو ، پارسیان کوثر ، پارسیان سوئیت ، آسمان ، عالی قاپو ، توریست ، چهل پنجره ، اصفهان   قرار دارد.


آدرس :

اصفهان - خیابان نظر -جلفا- کلیسای وانک


ساعات بازدید :

8:30-17:30


موقعیت بر روی نقشه :

طراحی سایت و پشتیبانی با رایان پرتو
© 2007-2024 - Powered By Sharp Reservation System v3.1.9 , All Right Reserved.