پشتیبانی پایاسیر

در صورت نیاز به پشتیبانی با ما در تماس باشید.

تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۸۸۶۸ - ۰۹۱۳۶۴۱۹۰۳۰

ساعت پاسخگویی مرکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور ( پایاسیر) 9 الی 22

 

کاخ هشت بهشت ، اصفهان , اصفهان

  • کاخ هشت بهشت

عمارت تاریخی کاخ هشت بهشت نمونه ای از کاخ های محل سکونت آخرین سلاطین دوره صفوی است . باغ وسیعی که عمارت در آن واقع شده است جزئی از باغ بزرگ نقش جهان بوده به نام باغ بلبل که به دستور شاه اسماعیل اول احداث گردیده است. این بنا در تاریخ 1080 هجری قمری ساخته شده است.

این عمارت هشت ضلعی است که چهار نما دارد و با همه شباهت ها هیچ یک مانند دیگری نیست. به نظر می رسد نمای شمالی نمای اصلی است حال اینکه وجود استخر در ضلع شرقی تعیین کننده نمای اصلی است.

عمارت دو متر بالاتر از سطح زمین ساخته شده است . عمارت دارای دو طبقه است و پله ها طوری طراحی شده اند که از هر طرف به عمارت فوقانی و تحتانی عبور و مرور می شود.

اتاق های طبقه اول در چهار گوشه عمارت تزئیناتی از گچبری و نقاشی دارند در طبقه دوم مجموعه ای از رواق ها و اتاق ها با در و پنجره خاتم کاری است .

در وسط تالار حوضی هشت ضلعی از جنس مرمر معروف به حوض مروارید قرار دارد. این حوض طوری حجاری شده که آب از سوراخ هایش مانند مروارید تراوش می کند.

پارک مجلل و زیبایی در اطراف این کاخ ساخته شده که در حال حاضر  مشهور از گردشگاه های مشهور شهر اصفهان است.

در نزدیکی کاخ هشت بهشت هتل های عباسی ، سفیر ، پیروزی ، عالی قاپو ، ستاره ، آوین ، جام فیروزه ، ونوس ، سپاهان ، صفوی ، آزادی ، سنتی ، کریاس ، قصر قرار دارد.


آدرس :

اصفهان - چهارباغ عباسی - مقابل خیابان شیخ بهایی


ساعات بازدید :

8-16:45


موقعیت بر روی نقشه :

طراحی سایت و پشتیبانی با رایان پرتو
© 2007-2024 - Powered By Sharp Reservation System v3.1.9 , All Right Reserved.