پشتیبانی پایاسیر

در صورت نیاز به پشتیبانی با ما در تماس باشید.

تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۸۸۶۸ - ۰۹۱۳۶۴۱۹۰۳۰

ساعت پاسخگویی مرکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور ( پایاسیر) 9 الی 22

 

حمام علی قلی آقا ، اصفهان , اصفهان

  • حمام علی قلی آقا

در گذشته خانه ها فاقد حمام خصوصی بوده و از این رو همه مردم به حمام های عمومی می رفتند . حمام علی قلی آقا  اصفهان که اکنون به صورت موزه نگهداری می شوند یکی از این حمام هاست.

ظاهرا" علیقلی آقا از امرای صفویه بوده و در بناهای مزبور منتهای سلیقه را به کار برده و در کمال استحکام و امتیاز ساخته است و در سنگهای مرمر  و غیره و کاشی های قیمتی نفیس که در مسجد و حمام علیقلی بکار رفته محل توجه ابصار و انظار مسافرین و سیاحان عالم است.

حمام علیقلی آقا به همراه مجموعه بناهای عمومی دیگر از جمله مسجد،بازارچه ،چهارسو و سرا از  دوره صفوی باقی است. بانی این بناها علیقلی آقا از خواجگان حرم شاه سلیمان و شاه سلطان حسین صفوی بوده است. علیقلی آقا یکی از خواجه سرایان نیکوکار زمان شاه سلطان حسین صفوی بود که در زمان حیات، مسجد و بازار و سرا و چهار سوی زیبایی به نام خود ساخت و به همین سبب این مجموعه نام علیقلی آقا به خود گرفت. با استناد به دو کتیبه موجود در مسجد علیقلی آقا و تاریخ وقف نامه حمام ،این حمام حدود 380 سال قدمت دارد.

نقاشی های صفوی با تلفیقی از کاشیکاری حمام علیقلی آقا دارای تزئینات و نقاشی های از سه دوره تاریخی می باشد:آهکبری،نقاشی و کاشیکاری قاجار و نقاشی کوچه بازاری دوره پهلوی که به حمام و ارزش های آن غنای فزاینده ای بخشیده است. از دیگر تزئینات حمام ،رسمی بندی طاق های قسمت های مختلف این مجموعه است. حمام علیقلی آقا پس از مرمت به موزه مردم شناسی تبدیل گشته و همه روزه پذیرای مشتاقان تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران و ایرانیان می باشد.

در نزدیکی حمام علی قلی آقا هتل های بید ، پیروزی ، آزادی ، کریاس ، سنتی ، ابن سینا ، طلوع خورشید ، قصر قرار دارد. 


آدرس :

اصفهان- خیابان مسجد سید - خیابان بید آبادی- حمام علیقلی آقا


موقعیت بر روی نقشه :

طراحی سایت و پشتیبانی با رایان پرتو
© 2007-2024 - Powered By Sharp Reservation System v3.1.9 , All Right Reserved.