پشتیبانی پایاسیر

در صورت نیاز به پشتیبانی با ما در تماس باشید.

تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۸۸۶۸ - ۰۹۱۳۶۴۱۹۰۳۰

ساعت پاسخگویی مرکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور ( پایاسیر) 9 الی 22

 

  • باقوشخانه

باغ قوشخانه نام یکی از باغهای بزرگ و باشکوه سلطنتی در شهر اصفهان بود که در اعصار گذشته (بویژه عصر صفوی و دوران سلطنت شاه عباس کبیر) محل نگهداری و پرورش قوشها و بازهای شکاری به شمار می‌رفت. قوشهای شکاری پرورش یافته و تعلیم دیده در این باغ در جریان مراسم شکار پادشاهان و شاهزادگان صفوی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

موقعیت باغ

این باغ زیبا و وسیع در نزدیکی یکی از دروازه‌های شمالی شهر اصفهان به نام دروازه قوشچی واقع بوده است. در حال حاضر در حاشیه میدان طوقچی و در ابتدای غربی خیابان لاله پارکی به نام قوشخانه قرار دارد که در گذشته محل استقرار این باغ زیبا و باشکوه بوده است.

بنا به نامگزاری های انجام شده در دوران حکومت اسلامی که اغلب از کوچکترین توجه به هویت و پیشینهٔ تاریخی هربنا عاری می‌باشند، این بنا در میدان قدس (نام امروزی میدان طوقچی)، خیابان زینبیه (نام امروزی خیابان لاله) واقع است.

وجه تسمیه باغ

وجه تسمیه این مکان به باغ قوشخانه به مناسبت آن است که در این باغ بعنوان یکی از باغ‌های سلطنتی قوش‌ها و بازهای شکاری پادشاهان صفوی پرورش داده شده و بدین پرندگان دست آموز آموزشهایی داده می‌شد که آنان را جهت استفاده در شکار مناسب می‌ساخت. گرچه گزارشهای مرتبط با قوشها و بازهای شکاری که در این باغ نگهداری می شده‌اند، عمدتاً مربوط به دوره شاه عباس اول صفوی است اما گویا قبل از دوران سلطنت او نیز این باغ در اصفهان به همین منظور مورد استفاده قرار داشته است.


آدرس :

اصفهان،میدان قدس ،ابتدای خیابان لاله ،پارک باقوشخانه


موقعیت بر روی نقشه :

طراحی سایت و پشتیبانی با رایان پرتو
© 2007-2024 - Powered By Sharp Reservation System v3.1.9 , All Right Reserved.