پشتیبانی پایاسیر

در صورت نیاز به پشتیبانی با ما در تماس باشید.

تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۸۸۶۸ - ۰۹۱۳۶۴۱۹۰۳۰

ساعت پاسخگویی مرکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور ( پایاسیر) 9 الی 22

 

  • منارجنبان

یکی از معروف ترین ساختارهای تاریخی شهر اصفهان که در میان مناره های جنبان شهرتی جهانی دارد،منارجنبان اصفهان است.

در شش کیلومتری مسیر جاده اصفهان نجف آباد ،بنای "منارجنبان" قرار دارد که بر فراز مقبره عارفی گمنام به نام"عمو عبدالله کارلادانی" بنا شده است و  براساس تاریخ سنگ نوشته این مقبره در سال 716 هجری قمری ساخته شده است. این بنا با مساحتی حدود 146 متر مربع و مناره هایی به ارتفاع 7/5 از سطح بام یکی از آثار معماری دوره ایلخانیان به شمار می رود و البته بام تا کف حیاط نیز 10/5 متر است.

بر سطح و زیر هر کدام از قوس های اصلی طبقه همکف این بنا کاشی کاری تزیینی به فرم صلیبی به شکل کاشی آبی لاجوردی بر سطح آبی فیروزه ای دیده می شود که به عنوان یکی از ویژگی های تزئینی کم نظیر این بنا به حساب می آید.

بر ساقه مناره ها نیز تزئیناتی مرکب از کاشی های ریز در ترکیب با آجر بدنه دیده می شود ، که اشکال زیگزاگی و افقی آن یادآور مفاهیمی عرفانی است که در سایر آثار معماری این دوره نیز دیده می شود.

راز شگفتی آور مناره ها: اگر فردی از هفده پله داخل هر مناره که از بام بنا تا بالای مناره وجود دارد ،بالا رفته و دست های خود را داخل یکی از دیواره های واسط میانی پنجره فوقانی آن قفل و شروع به تکان دادن مناره کند، مناره به حرکت درآمده و هم زمان با آن مناره دیگر و در واقع کل ساختمان به نوسان در می آید که تنها نوسان مناره قابل دیدن است. در سال های اخیر مسئولان برنامه ای ترتیب داده اند که هر یک ساعت و سی دقیقه یک بار یک نفر از راهنمایان مناره ها را تکان می دهد تا بازدید کنندگان آن را مشاهده کنند.


آدرس :

اصفهان - جاده آتشگاه - منارجنبان


ساعات بازدید :

9-16:45


موقعیت بر روی نقشه :

طراحی سایت و پشتیبانی با رایان پرتو
© 2007-2024 - Powered By Sharp Reservation System v3.1.9 , All Right Reserved.