پشتیبانی پایاسیر

در صورت نیاز به پشتیبانی با ما در تماس باشید.

تلفن : ۰۳۱۳۲۶۸۸۸۶۸ - ۰۹۱۳۶۴۱۹۰۳۰

ساعت پاسخگویی مرکز رزرواسیون هتل ها و اماکن اقامتی کشور ( پایاسیر) 9 الی 22

 

  • باغ گلها

باغ گلهای اصفهان یکی از پروژه های بزرگی است که در  دهه هفتاد در اصفهان به پایان رسیده و به بهره برداری رسیده است. از ویژگی های برجسته این باغ کارکرد چندگانه تفریحی ،فرهنگی ،آموزشی و پژوهشی آن و همچنین به کار بردن هناصر معماری سنتی در بناهای باغ است.

بخش های مختلف مجموعه باغ گل ها:

ورودی: شامل ساختمانی است به ابعاد نه در شش متر و بلندی شش متر که در طبقه همکف آن دفتری برای ارائه اطلاعات درباره باغ و نمایشگاه بذر قرار دارد. از سکوی طبقه یکم می توان چشم انداز کلی پارک را تماشا کرد. طبقه دوم این بنا دارای یک سالن برای نمایش فیلم و اسلاید انواع گیاهان است.

باغ صخره ای: مساحت این باغ دو هزار و پانصد متر است و دویست و پنجاه گونه گیاهان صخره ای در این باغ کاشته شده اند.

آبشار باغ: این آبشار در سمت شرقی باغ صخره ای قرار دارد و از بلندای چهار متری حجم قابل توجهی از آب به داخل برکه می ریزد. در ساختمان آبشار انواع سنگ های رودخانه ای به کار رفته است تا آبشارکاملا" طبیعی به چشم آید.

برکه: برای لطیف تر کردن هوا و پرورش انواع گیاهان آبزی ، در طرح باغ برکه ای به مساحت حدود سه ههزارو پانصد متر مربع در ضلع جنوب شرقی آن ساخته شده است.

محوطه مخصوص کودکان: در باغ با انواع پرچین ها محیطی برای بازی کودکان ساخته شده است.

محوطه باغ: سطح کلی باغ چمنکاری است و با در نظر گرفتن باغچه ها در  طرح های گوناگون،کاشت گل های فصلی ، یک ساله ، دو ساله ، همیشگی و درخچه های زینتی میسر شده است. در میانه باغ ، طرح فرش بوته و ترنج با گل های مختلف نقش شده است. گذرگاره های باغ که تقریبا" پنج هزار متر مربع است با سنگفرش های گرانیتی در طرح های گوناگون فرش شده است.

باغ رز: باغ رز ،مجموعه باغچه هایی است که برای کاشت انواع گل های رزی که در ایران کاشته می شود ، ساخته شده است.

گلخانه: با توجه به کمبود گل در فصل زمستان ، گلخانه هایی به مساحت هفتصد متر مربع در ضلع شمال شرقی باغ ساخته شده است که بازدید از انواع گل را در فصل های سرد برای میهمانان باغ ممکن می سازد.

باغ گیاهان دارویی و خوراکی: این مجموعه با مساحت هزار و صد و هفتاد متر مربع دارای صدو سی و دو گونه گیاهان دارویی و خوراکی منطقه های مختلف ایران است.

آب نما ها: گذرگاه های اصلی و فرعی با آب نماهایی به اندازه چهل در هشتاد سانتیمتر  به همراه فواره هایی زینت داده شده اند. آب به کار رفته در آب نماها از مرکز باغ به آب نما ها وصل شده و پس از بازگشت دوباره به صورت چرخشی جریان پیدا می کند.


آدرس :

اصفهان-میدان بزرگمهر -باغ گلها


موقعیت بر روی نقشه :

طراحی سایت و پشتیبانی با رایان پرتو
© 2007-2024 - Powered By Sharp Reservation System v3.1.9 , All Right Reserved.